Chit Chat

Wednesday, 30 October 2013

my new life again n again




ehemmm...
salam sumerr...

alhamdulillah.. masih lagi diberi kesempatan dan waktu
untuk aku bernafas dimuka bumi Allah nie..
lau kowang tgok tajuk blog nie..
mesti kowang dah tau aku nak ceta sal ape kan..
tajuk pon sal my new life again n again..
takkan nak ceta sal masak2 lak kan.. hehhee :p

dah wape bulan tak update blog nie..
yg paling menarik.. aku hampir lupakan blog nie..
nak tau nape.. sbb ia amat menyakitkan hati..
siyesly sakit tol hati bila megenangkan
ape yg jadi pada aku dua tiga bulan kebelakangan nie..

mgkin benar hidup ini ibarat catur..
akan ade masanye aku akan jatuh menyembah bumi..
aku redha dengan ape yg jadi kerana Allah sememangnye 
MAHA KAYA DAN MAHA ADIL..
aku yakin ape yg jadi ade hikmahnye...
walau rasa sakit itu tak pernah hilang dari pandangan aku...

kali terakhir aku update pon  pasal kehidupan baru 
aku as a student.. hohoho..
tak tau nape dari hari ke hari..badan nie makin lemah..
lagi awesome bila nightmare moment tue sentiasa
belayar jer dalam pale hotak aku nie..

siyesly takut sebenarnye tp Allah masih lg
mmberikan kesempatan untuk aku terus berada 
dibumi yg luas nie..
takde sapa yg senang dengan namanye MAUT..

tp kita sebagai umatnye tak mampu untuk menolaknye..
aku sentiasa sedar dua tiga menjak nie..
apekah aku mampu bertahan untuk 
membahagiakan keluargaku??
jawpannye aku TAK TAHU
 
apekah aku mampu untuk 
mncpai impian yg sebelom
ni aku impikan???
jawpanye jugak sama, aku TAK TAHU

cukup bersediakah aku untuk pergi dari sumer nie.. hurmm
mmg benar lah kan.. lau Allah nakkan 
menda tue jadi.. tanpa alasan serta penjelasan..
dandan tu jugak dia ambil..
nobody knows right.. 

aku mempunyai misi yg baru..
aku lebih bersifat tenang
walau bila malam menjelma..
air mata dan sndu tetap jugak mengalunkan lagu
dan seolah bertanding dengan kicauan cengkerik yg 
ade diluar sana.. heee..

misi aku ialah
fokus ajer pada pelajaranku dan 
cuba hentikan pelbagai cerita yang len..
mgkin aku tak patut lagi merasai ape itu CINTA

mmg cinta itu manis..
tp apabila ia disertai dgn kejujuran, penghargaan dan ksh syg
tp cinta itu juga bisa menjadi pahit..
lebih pahit dari hempedu andai cinta itu disulam
dengan pembohongan, ketidakjujuran dan kekjaman..
 
mgkin mencintai Allah itu lebey afdal bak kata owg
kerana cintai Allah tidak memerlukan sebab dan alasan..
selain itu cinta pada Allah tidak pernah meyakitkan..
kerana Allah sentiasa jujur pada umatnye..
kenali jer.. pasti kita akan tersenyum.. :)

ok lahh.. penat lak duk men toleh2
takut lak ade pgwai tego bukak blog bagai nie..
maklum lah.. online lam library kan.. hehhe
niat nak buat assgment jerk tp teringat lak kat
blog nie bila search bahan td..
adiosss sumerr

~THE END~
 




 
 

Friday, 4 October 2013

my new life



salam sumer..
Ya Allah.. berhabuk hiler blog nie..
fuhhh..fuhh..fuhh.. sapu sikit bagi clean n clear..
hehee.. :p

nak ceta banyak benda tp tak tahu nak
mula dari mane..
hurmmm. mood thinking nie :p

oklah.. first story is about may new life 
as a student back..
siyes terkejut dapat smbong degree
selepas beberapa bulan menganggur..
wahahha.. 
ingatkan dah tamat buat sementara sesi
belajar perah otak bagai nie..

tak sangka sesangat dengan sumer nie..
still shock weyy.. tkot hiler..
pape pon.. welcome back waniey as a student
wahhaha.. kali nie nek pangkat as degree holder..

banyak bnda yg jadi dlam hidup aku..
ade suka dan duka..
ntah lah.. aku tak tahu nak ckp ape
kali ini aku bersikap redha dan pasrah
buat ape jugak aku menanti sebuah perkara
yang tak pasti untuk aku..

mgkin ade hikmah aku mnjadi student balik..
untuk aku lebih tabah..
untuk aku mengenal Allah lebih dekat...
untuk aku muhasabah diri dan 
pikirkan ke hadapan dan bukan ke belakang..

siyes aku ckap aku lebih tenang sekarang..
aku tak tahu nape tp aku dpat melupakan dengan tenang
semua masalah yg dtg. ia buat aku takde rase
aku pon tak tahu nape..
anehh kann.. hati nie bagai feelingless..
kekadang tertanye.. aku nie ade lagi ke tak hati nie..
hohohoo.. takot jugakk..

tipu lau aku ckp aku dah ley lupakan dia sepenuhnye..
tipu jugak rase kasih dan cinta itu hilang..
lau secepat tu.. mybe dah lame aku 
mampu mencorak hidup aku sebelom
nie dengan lebih smpurna..

aku hanya mampu mngatakan 
yg dia tdk layak untuk aku.
sape yg nak terluka berulang kali right..
tanye lah sape2 didunia nie.. nobody want it happen.

aku hanya mampu berdoa disatu saat..
aku dapat meneruskan hidup nie dgn lebih bahagia
bersama owg yg menyayngi aku seadanye..

belajr ttp diteruskan..
dalam masa yg sama.. bakal mnjadi tunang dan
isteri owang pon ttp berjalan.. ahakss
gatal tol tapi impian sambilan uhh..
mane ley dilupakan...

impian aku jugak untuk pergi mnghadap Ilahi
sebagai isteri dan jugak ibu.. insyaallahh..
ade yg tanye.. itu pon impian ke??
ofkoss impian.. kita sebagai umatnye..
ingat mati tue pasti tau.. jgn tau enjoy jerkk :p

sekarang ngah build balik happiness
yg aku hilang kerana dia...
aku tak tahu lak.. kegembiraan yg aku kecapi
semntra itu adalah petanda bahawa kau 
ingin menjauh dariku..
sungguh sadis permainan kau..

bodohnye aku dalam mengenal kasih syg kau..
bodohnye aku masih mencintai owg mcm kau..
bodohnye aku mengenali kau..
bodohnye jugak aku menyerahkan hati ini pada kau..

tak sangka kau lelaki paling kejam yg aku jumpa..
siyes aku tak duga akan kekejaman yg kau lakukan ini
mmberi kebahagian kpada aku disaat akhirnye..
siyes ase nak berterima kasih kat kau..
haihhh >_<
smpai sini dulu.. penat lak mencoret nie..
lau tngan jerk bejalan takpe.. 
nie sekali dgn air hujan lak muncul :(

THE END