Chit Chat

Wednesday 30 October 2013

my new life again n again




ehemmm...
salam sumerr...

alhamdulillah.. masih lagi diberi kesempatan dan waktu
untuk aku bernafas dimuka bumi Allah nie..
lau kowang tgok tajuk blog nie..
mesti kowang dah tau aku nak ceta sal ape kan..
tajuk pon sal my new life again n again..
takkan nak ceta sal masak2 lak kan.. hehhee :p

dah wape bulan tak update blog nie..
yg paling menarik.. aku hampir lupakan blog nie..
nak tau nape.. sbb ia amat menyakitkan hati..
siyesly sakit tol hati bila megenangkan
ape yg jadi pada aku dua tiga bulan kebelakangan nie..

mgkin benar hidup ini ibarat catur..
akan ade masanye aku akan jatuh menyembah bumi..
aku redha dengan ape yg jadi kerana Allah sememangnye 
MAHA KAYA DAN MAHA ADIL..
aku yakin ape yg jadi ade hikmahnye...
walau rasa sakit itu tak pernah hilang dari pandangan aku...

kali terakhir aku update pon  pasal kehidupan baru 
aku as a student.. hohoho..
tak tau nape dari hari ke hari..badan nie makin lemah..
lagi awesome bila nightmare moment tue sentiasa
belayar jer dalam pale hotak aku nie..

siyesly takut sebenarnye tp Allah masih lg
mmberikan kesempatan untuk aku terus berada 
dibumi yg luas nie..
takde sapa yg senang dengan namanye MAUT..

tp kita sebagai umatnye tak mampu untuk menolaknye..
aku sentiasa sedar dua tiga menjak nie..
apekah aku mampu bertahan untuk 
membahagiakan keluargaku??
jawpannye aku TAK TAHU
 
apekah aku mampu untuk 
mncpai impian yg sebelom
ni aku impikan???
jawpanye jugak sama, aku TAK TAHU

cukup bersediakah aku untuk pergi dari sumer nie.. hurmm
mmg benar lah kan.. lau Allah nakkan 
menda tue jadi.. tanpa alasan serta penjelasan..
dandan tu jugak dia ambil..
nobody knows right.. 

aku mempunyai misi yg baru..
aku lebih bersifat tenang
walau bila malam menjelma..
air mata dan sndu tetap jugak mengalunkan lagu
dan seolah bertanding dengan kicauan cengkerik yg 
ade diluar sana.. heee..

misi aku ialah
fokus ajer pada pelajaranku dan 
cuba hentikan pelbagai cerita yang len..
mgkin aku tak patut lagi merasai ape itu CINTA

mmg cinta itu manis..
tp apabila ia disertai dgn kejujuran, penghargaan dan ksh syg
tp cinta itu juga bisa menjadi pahit..
lebih pahit dari hempedu andai cinta itu disulam
dengan pembohongan, ketidakjujuran dan kekjaman..
 
mgkin mencintai Allah itu lebey afdal bak kata owg
kerana cintai Allah tidak memerlukan sebab dan alasan..
selain itu cinta pada Allah tidak pernah meyakitkan..
kerana Allah sentiasa jujur pada umatnye..
kenali jer.. pasti kita akan tersenyum.. :)

ok lahh.. penat lak duk men toleh2
takut lak ade pgwai tego bukak blog bagai nie..
maklum lah.. online lam library kan.. hehhe
niat nak buat assgment jerk tp teringat lak kat
blog nie bila search bahan td..
adiosss sumerr

~THE END~
 




 
 

No comments:

Post a Comment